EM-kisaviikko huipentui Intersport Mikonkadulla Tero Pitkämäen ja Christophe Lemaitren vierailuun

03.07.2012

Intersport Mikonkadulla vierailivat perjantaina tuore 100 metrin euroopanmestari Christopher Lemaitre ja moninkertainen keihäänheiton arvokisamitalisti Tero Pitkämäki. Intersport oli yksi Helsingin EM-yleisurheilukisojen pääyhteistyökumppaneista.

Intersport on pitkäjänteisesti ollut mukana kansainvälisten urheilukisojen kumppanina. Helsingin EM-kisoista lähettiin Tv-signaali 35 maahan ja parhaimmillaan kisat keräsivät tv- yleisöä yli 250 miljoonaa.Helsingissä Intersport Mikonkadulla järjestetty tapahtumapäivä on selkeä osa Intersportin Sport to the People –konseptia.

– Intersportit ympäri Suomen järjestävät erilaisia tapahtumia yhteistyössä paikallisten urheiluseurojen kanssa. Tapahtumien tarkoituksena on kannustaa ihmisiä liikkumaan ja madaltaa kynnystä kokeilla uusia urheilulajeja, Intersport Finland Oy:n toimitusjohtaja Juha Nurminen kertoo.

Lemaitre ja Pitkämäki mittelivät keskenään perinteisessä suomalaisessa mökkitikanheitossa. Pitkämäki heitti tikkaa huikeat 44 pistettä ja Lemaitre jäi toiseksi 38 pisteellään.

Maailmanluokan yleisurheilutähtien, Pitkämäen ja Lemaitren, vierailu keräsi suuren joukon urheilun ystäviä Intersport Mikonkadulle. Suomen viime vuosien menestyksekkäin keihäänheittäjä Tero Pitkämäki jäi tällä kertaa ilman arvokisamitalia, mutta katseet oli kuitenkin suunnattu pettymyksen sijasta tulevaisuuteen.

Perjantain toinen vieraileva urheilutähti oli Ranskan Christophe Lemaitre, tuore 100 metrin euroopanmestari. Lemaitre uskoi omaavansa hyvät mahdollisuudet päästä mitaleille myös Lontoon olympialaisissa.

– Olen erittäin tyytyväinen mestaruuteeni. 100 metrin lähtö oli vaikea useista varaslähdöistä johtuen, Lemaitre sanoi.

Pitkämäki ja Lemaitre mittelivät keskenään perinteisessä suomalaisessa mökkitikanheitossa. Pitkämäki heitti tikkaa huikeat 44 pistettä ja nappasi tuoreen euroopanmestarin päänahan. Lemaitre jäi toiseksi 38 pisteellään.

Yleisö otti Pitkämäen vastaan lämpimästi ja nimikirjoituksia jonottivat niin lapset kuin aikuisetkin.

Olivia ja Oskari Koskimäki sekä Outi ja Ulla Tasala olivat olleet katsomassa torstain keihäskisaa paikan päällä. 11-vuotiaat kaksoset Olivia ja Oskari olivat matkustaneet Ulla-mummin kanssa seuraamaan kisoja Helsinkiin Keminmaalta saakka. Yksi kesälomareissun kohokohdista oli tavata Tero Pitkämäki ja saada muistoksi nimikirjoituksella varustettu juliste. – Onnea olympialaisiin! Olivia ja Oskari toivottivat Pitkämäelle.

Ulla (vas.) ja Outi Tasala sekä Oskari (kesk) ja Olivia Koskimäki olivat katsomassa keihäsfinaalia paikan päällä. Pitkämäen tapaaminen oli yksi kesälomareissun kohokohdista

2.7.2012 Teksti ja kuvat Silja Felin