Click & Pay yleiset sopimusehdot
Sisällysluettelo
- Yleistä
- Tuotteiden tilaaminen ja toimitus
- Maksutavat
- Tilauksen peruuttaminen ja palautusoikeus
- Takuu
- Muut ehdot
1. Yleistä
1.1. Nämä sopimusehdot sisältävät Intersportin (jäljempänä "Palveluntarjoaja") verkkopalvelun (jäljempänä "Palvelu") käyttöä koskevat ehdot sekä Intersport kaupan toimittamien (jäljempänä ”Operoija”) tuotteiden tilausta ja toimitusta koskevat ehdot. Rekisteröityessään Palveluun tai ostaessaan tuotteita Palvelusta Palvelun käyttäjä ("Asiakas") hyväksyy ehdot ja sitoutuu noudattamaan näitä ehtoja. Palvelussa on näitä ehtoja tarkentavia tiedonantoja ja toimintaohjeita.
1.2. Palveluntarjoajan yhteystiedot: Intersport Finland Oy, Työpajankatu 12, 00580 Helsinki. Y-tunnus 1648871-7. Asiakaspalvelu osoitteessa https://www.intersport.fi/fi/ota-yhteytta-asiakaspalveluun/
1.3. Operoijan yhteystiedot: Intersport Forssa , Kutomon kauppakeskus Yhtiönkatu, 30100, Forssa, 2945608-7, Asiakaspalvelu osoitteessa [email protected]
1.4. Palvelun sisällön kaikki oikeudet kuuluvat Palveluntarjoajalle. Palveluntarjoajalla on oikeus muuttaa näitä sopimusehtoja. Asiakas hyväksyy muutokset Palvelua käyttäessään. Kulloinkin voimassaolevat sopimusehdot ovat nähtävissä Palveluntarjoajan kotisivulla.
1.5. Palveluntarjoaja ei ole vastuussa Palvelussa myytävien tuotteiden valmistajien sivuilla olevista tiedoista.
2. Tuotteiden tilaaminen ja toimitus
2.1. Toimitamme tilauksia vain Suomeen. Mikäli toimitusaluetta on muutoin rajattu, ilmoitetaan rajaukset Palvelussa.
2.2. Kunkin tuotteen hinta, toimitustavat ja toimituskulut ilmoitetaan tuotesivulla. Samassa yhteydessä ilmoitetaan myös mahdolliset tuotteen saatavuuteen liittyvät rajoitukset.
2.3. Asiakas voi tehdä tilauksen Palvelussa, joko rekisteröidyttyään Palvelun käyttäjäksi, tai ilman rekisteröitymistä. Tehty tilaus sitoo Asiakasta.
2.4. Tilatut ja varastossa olevat tuotteet toimitetaan noin viikon kuluessa maksetusta tilauksesta.
2.5. Mikäli tilatun tuotteen osalta ilmenee toimitusvaikeuksia, Operoija ottaa yhteyttä Asiakkaaseen. Saldovirheen kohdalla Operoija ilmoittaa Asiakkaalle saldovirheestä ja hyvittää toimittamattoman tuotteen arvon tilauksessa käytetylle maksutavalle.
2.6. Operoija toimittaa tilaamasi tuotteen tilauksella käyttämääsi osoitetta lähimpänä olevaan Postin/Matkahuollon noutopisteeseen.
3. Maksutavat
3.1. Asiakas maksaa tuotteen Palvelussa heti tilauksen yhteydessä. Maksutavat ilmoitetaan tarkemmin Palvelussa.
4. Tilauksen peruuttaminen ja palautusoikeus
4.1. Asiakas ei voi peruuttaa tehtyä ja maksettua tilausta Palvelussa, jos tuote on jo toimitettu Operoijan varastosta eteenpäin. Halutessaan perua kaupan tilauksen vastaanottamisen jälkeen Asiakkaan tulee menetellä seuraavassa kohdassa 4.2 kuvatulla tavalla.
4.2. Toimitetuilla tuotteilla on 30 vuorokauden palautusoikeus tavaran vastaanottohetkestä lukien. Toimituksen mukana toimitetaan palautusilmoitus, joka tulee täyttää ja palauttaa palautettavan tuotteen yhteydessä. Palautuksen toimitukseen liittyen asiakkaan tulee menetellä kohdassa 4.4 kuvatulla tavalla. Kuluttajan on pidettävä tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes hän on päättänyt pitää tavaran. Tuote tulee lähettää takaisin myyntikelpoisessa alkuperäispakkauksessaan. Säilyttäkää siis tilauksen lähetyspakkaus tai paketoikaa tuote erilliseen lähetysmateriaaliin palautuksen yhteydessä. Mikäli palautettua tuotetta on vastoin Asiakkaalle kuuluvaa huolenpitovelvollisuutta käytetty, voidaan Asiakkaalta periä tuotteen arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan asti sekä lisäksi palautuskulu. Tuote ei ole käyttämätön jos esimerkiksi vaatteissa, kengissä ja urheiluvälineissä on selviä kulumisen merkkejä ja/tai likaa. Palautuksen tulee sisältää alkuperäispakkaus sekä kaikki pakkaukseen kuuluneet osat, dokumentit ja pakkausmateriaalit. Sinetöitynä myydyn tuotteen sinetin tulee olla ehjä. Tällaisiä tuotteita ovat mm. pelit, elokuvat ja ohjelmistopaketit. Myöskään avattuja elintarvike- ja lisäravinnepakkauksia ei voida palauttaa. Asiakkaan toiveiden mukaan valmistetuilla tai muunnelluilla tuotteilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta. Tälläisia tuotteita ovat esimerkiksi vaatteet joihin on painettu esimerkiksi seuran logo tai pelaajan nimi.
4.3. Tuotteen ostohetkeksi katsotaan päivä, jolloin tuotepaketti on lunastettu tai kuitin päivämäärä. Asiakkaan vastuulla on tarvittaessa osoittaa lunastuspäivä.
4.4. Tuote tulee palauttaa Operoijan asiakaspalautuksena Postin kautta. Operoija vastaa palautettavan tuotteen toimituskuluista, kun palautukseen käytetään toimitustapana postin asiakaspalautusta. Muulla toimitustavalla palauttaessa postikulun maksaa Asiakas. Tarkat palautusohjeet löytyvät toimitetun tilauksen yhteydessä toimitetulta palautuslomakkeelta. Tuote on palautettava lunastamisesta 30 vuorokauden kuluessa. Erikoiskuljetusyksikköinä toimitettujen tuotteiden toimitusta ei hyvitetä. Operoijalla on oikeus veloittaa erikoiskuljetettavien palautuskustannuksina 50 euroa/tuote Tällaisia tuotteita ovat esimerkiksi polkupyörät ja kuntolaitteet. Toimitettuihin tuotteisiin mahdollisesti liittyneiden asennustöiden kuluja ei palauteta.
4.5. Operoija palauttaa Asiakkaan maksusuorituksen tuotteen palautuksen johdosta viimeistään 30 vuorokauden kuluessa tuotteen palautuksesta.
4.6. Palveluntarjoajan myöntämää kampanjaetua ei voi muuttaa rahaksi. Jos kampanjaedun (esim. alennuksen) saamiselle asetetut ehdot eivät asiakaspalautuksen yhteydessä täyty, pidätetään edun arvoa vastaava summa rahapalautuksen yhteydessä. Tuotteen koon tai värin vaihdon yhteydessä Asiakkaan saamia etukoodeja ei palauteta rahana takaisin vaan niistä toimitetaan Asiakkaalle vastaavan suuruinen etukoodi.
5. Takuu
5.1. Tuotteen mahdollinen takuuaika ilmoitetaan Palveluntarjoajan tuotesivulla. Asiakkaalle toimitetun tuotteen mukana seuraa lähetyslista, joka on myös tuotteen takuutodistus. Tuotteen valmistajan antama mahdollinen pitempi takuu ei sido Palveluntarjoajaa tai Operoijaa.
5.2. Tuotteen takuun perusteella tapahtuva vaihtaminen tai korjaaminen ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa.
5.3. Palveluntarjoaja voi vapautua takuuvastuusta mikäli voidaan osoittaa että tuotteen virheellisyys tai rikkoutuminen on aiheutunut tapaturmasta, tuotteen ohjeiden tai käyttötarkoituksen vastaisesta käytöstä tai muusta Asiakkaan vastuulla olevasta seikasta.
5.4. Asiakkaan on ilmoitettava tuotteen virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajassa siitä, kun Asiakas havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt se havaita.
6. Muut ehdot
6.1. Palveluntarjoaja ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä.
6.2. Mahdollisiin Asiakkaan ja Palveluntarjoajan sekä Asiakkaan ja Operoijan välisiin sopimusta koskeviin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia.
6.3. Palveluntarjoajalla on kuluttajansuojalain mukainen virhevastuu myymistään tuotteista. Tuotteen virhetilanteessa asiakkaan on aina otettava ensin yhteys kauppaan jonka kanssa on asioinut tai ottamalla yhteyttä Intersport asiakaspalveluun palautelomakkeen kautta. Kuluttaja-asiakkaalla on mahdollisuus saattaa palveluntarjoajan ja asiakkaan välinen sopimusta koskeva riitaisuus kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.