• 0.00

Ostoskori

tuotetta

Ostoskori

tuotetta

Yleiset sopimusehdot

SISÄLLYSLUETTELO
  1. Yleistä
  2. Intersport Club -jäsenyys
  3. Tuotteiden tilaaminen ja toimitus
  4. Maksutavat
  5. Tilauksen peruuttaminen ja palautusoikeus
  6. Takuu
  7. Muut ehdot

 

  1. Yleistä 

1.1. Nämä sopimusehdot sisältävät Intersportin (jäljempänä "Palveluntarjoaja") verkkopalvelun (jäljempänä "Palvelu") käyttöä koskevat ehdot sekä tuotteiden tilausta ja toimitusta koskevat ehdot. Rekisteröityessään Palveluun tai ostaessaan tuotteita Palvelusta Palvelun käyttäjä ("Asiakas") hyväksyy ehdot ja sitoutuu noudattamaan näitä ehtoja. Palvelussa on näitä ehtoja tarkentavia tiedonantoja ja toimintaohjeita.

1.2. Palveluntarjoajan yhteystiedot: Intersport Finland Oy, Kutojantie 4, 00016 KESKO. Y-tunnus 1648871-7.  Asiakaspalvelu osoitteessa https://www.intersport.fi/fi/ota-yhteytta-asiakaspalveluun/

1.3. Palvelun sisällön kaikki oikeudet kuuluvat Palveluntarjoajalle. Palveluntarjoajalla on oikeus muuttaa näitä sopimusehtoja. Asiakas hyväksyy muutokset Palvelua käyttäessään. Kulloinkin voimassaolevat sopimusehdot ovat nähtävissä Palveluntarjoajan kotisivulla.

1.4. Palveluntarjoaja ei ole vastuussa Palvelussa myytävien tuotteiden valmistajien sivuilla olevista tiedoista.

 

  1. Intersport Club -jäsenyys 

2.1 Palvelun käyttäjät voivat liittyä jäseneksi Intersport Clubiin rekisteröidessään käyttäjätilin Palveluun. Jäseneksi voivat liittyä Suomessa asuvat yli 16-vuotiaat yksityishenkilöt. Jäsenyys on maksuton.

2.2 Jäsen on itse vastuussa salasanasta ja rekisteröimästään sähköpostiosoitteesta. Jäsenen käyttäjätunnuksella tai salasanalla tapahtunut käyttö oletetaan tapahtuneeksi jäsenen toimesta.

2.3 Jäsenyys on henkilökohtainen, mutta etutasoa määritellessä koko talouden K-plussakortilla kerrytetty ostokertymä Intersportiin huomioidaan. Osaa Intersport Clubin etuja ja tarjouksia voi hyödyntää vain K-Plussa-korttia näyttämällä.

2.4 Palveluntarjoajalla on oikeus lopettaa jäsenyys, mikäli jäsenyyttä on väärinkäytetty tai oikeita yhteystietoja ei ole ilmoitettu.

 

  1. Tuotteiden tilaaminen ja toimitus

3.1. Tilauksia toimitetaan ainoastaan Suomen alueella. Toistaiseksi emme toimita tilauksia Ahvenanmaalle. Kotiinkuljetustuotteita ei toimiteta Turun saariston postinumeroalueille. Mikäli toimitusaluetta on muutoin rajattu, ilmoitetaan rajaukset Palvelussa.

3.2. Kunkin tuotteen hinta, toimitustavat ja toimituskulut ilmoitetaan tuotesivulla. Samassa yhteydessä ilmoitetaan myös mahdolliset tuotteen saatavuuteen liittyvät rajoitukset.

3.3. Asiakas voi tehdä tilauksen Palvelussa joko rekisteröidyttyään Palvelun käyttäjäksi tai ilman rekisteröitymistä. Tehty tilaus sitoo Asiakasta.

3.4. Tilatut ja varastossa olevat tuotteet toimitetaan noin viikon kuluessa tilauksesta. Palveluntarjoaja ilmoittaa Palvelussa tuotteiden arvioidut toimitusajat muiden tilauksien osalta.

3.5. Mikäli tilatun tuotteen osalta ilmenee toimitusvaikeuksia, Palveluntarjoajan asiakaspalvelu ottaa yhteyttä Asiakkaaseen.

 

  1. Maksutavat

4.1. Asiakas voi maksaa tuotteen Palvelussa tilauksen yhteydessä verkkopankin kautta pankkitunnuksilla tai luottokortilla. Maksutavat ilmoitetaan tarkemmin Palvelussa.

 

  1. Tilauksen peruuttaminen ja palautusoikeus

5.1. Asiakas ei voi peruuttaa tehtyä ja maksettua tilausta Palvelussa jos tuote on jo toimitettu varastosta eteenpäin. Mikäli tilaus jätetään noutamatta käsitellään tilaus peruutettuna tilauksena. Tilaus on mahdollista peruuttaa myös täyttämällä peruutusilmoitus ja lähettämällä sen asiakaspalvelullemme sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@intersport.fi. Tällöin asiakaspalvelumme huolehtii tilauksen palautumisesta varastolle.  Halutessaan perua  kaupan tilauksen vastaanottamisen jälkeen tulee Asiakkaan tulee menetellä seuraavassa kohdassa 5.2 kuvatulla tavalla. 

5.2. Toimitetuilla tuotteilla on 14 vuorokauden palautusoikeus tavaran vastaanottohetkestä lukien.  Tuotetta ei voi vaihtaa toiseen tuotteeseen palautuksen yhteydessä. Clubilaisena palautusilmoituksen voi tehdä Omat Tiedot -osiossa, jonne pääsee yläpalkista. Toimituksen mukana toimitetaan palautusrahtikirjat samalla toimitustavalla jolla tilaus on toimitettu.

Kuluttajan on pidettävä tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes hän on päättänyt pitää tavaran.  Tuote tulee lähettää takaisin myyntikelpoisessa alkuperäispakkauksessaan. Säilyttäkää siis tilauksen lähetyspakkaus tai paketoikaa tuote erilliseen lähetysmateriaaliin palautuksen yhteydessä. Mikäli palautettua tuotetta on vastoin Asiakkaalle kuuluvaa huolenpitovelvollisuutta käytetty, voidaan Asiakkaalta periä tuotteen arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan asti sekä lisäksi palautuskulu.

Tuote ei ole käyttämätön jos esimerkiksi vaatteissa, kengissä ja urheiluvälineissä on selviä kulumisen merkkejä ja/tai likaa. Palautuksen tulee sisältää alkuperäispakkaus sekä kaikki pakkaukseen kuuluneet osat, dokumentit ja pakkausmateriaalit. Sinetöitynä myydyn tuotteen sinetin tulee olla ehjä. Tällaisiä tuotteita ovat mm. pelit, elokuvat  ja ohjelmistopaketit. Myöskään avattuja elintarvike- ja lisäravinnepakkauksia ei voida palauttaa. Asiakkaan toiveiden mukaan valmistetuilla tai muunnelluilla tuotteilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta. Tälläisia tuotteita ovat esimerkiksi asiakkaiden toiveiden mukaan kaiverretut tuotteet ja sukset, joiden siteet on asennettu asiakkaiden mittojen mukaan.

Tuote voidaan palauttaa postitse myös Intersport verkkokaupan asiakaspalautuksena. Ilmoitus palautusoikeuden käyttämisestä on tehtävä Palveluntarjoajalle edellä mainitun 14 vuorokauden kuluessa ja tuote on palautettava tästä 14 vuorokauden kuluessa.

5.3. Tuotteen ostohetkeksi katsotaan päivä, jolloin tuotepaketti on lunastettu tai kuitin päivämäärä. Asiakkaan vastuulla on tarvittaessa osoittaa lunastuspäivä.

5.4. Palveluntarjoaja maksaa palautettavan tuotteen postituskulut, mikäli palautettava tuote on mahdollista toimittaa normaalina postipakettina tai kirjeenä ja paketti tai kirje on lähetetty Suomesta. Erikoiskuljetusyksikköinä toimitettujen tuotteiden toimitusta ei hyvitetä. Palveluntarjoajalla on oikeus veloittaa erikoiskuljetettavien palautuskustannuksina 50 euroa/tuote Tällaisia tuotteita ovat esimerkiksi polkupyörät ja kuntolaitteet. Toimitettuihin tuotteisiin mahdollisesti liittyneiden asennustöiden kuluja ei palauteta.

5.5. Palveluntarjoaja palauttaa Asiakkaan maksusuorituksen tuotteen palautuksen johdosta viimeistään 14 vuorokauden kuluessa tuotteen palautuksesta.

5.6. Palveluntarjoajan myöntämää kampanjaetua tai lahjakorttia ei voi muuttaa rahaksi. Jos kampanjaedun (esim. alennuksen) saamiselle asetetut ehdot eivät asiakaspalautuksen yhteydessä täyty, pidätetään edun arvoa vastaava summa rahapalautuksen yhteydessä. Mikäli Asiakas peruuttaa tai palauttaa lahjakortilla maksamansa tuotteen tai tilauksen, Palveluntarjoaja palauttaa Asiakkaalle  vastaavan arvoisen lahjakortin Intersport-verkkokauppaan. Esimerkiksi Asiakkaan lahjakortteina saamia etukoodeja ei palauteta rahana takaisin vaan niistä toimitetaan Asiakkaalle vastaavan suuruinen etukoodi.

 

  1. Takuu

6.1. Tuotteen mahdollinen takuuaika ilmoitetaan Palveluntarjoajan tuotesivulla. Asiakkaalle toimitetun tuotteen mukana seuraa lähetyslista, joka on myös tuotteen takuutodistus. Tuotteen valmistajan antama mahdollinen pitempi takuu ei sido Palveluntarjoajaa.

6.2. Tuotteen takuun perusteella tapahtuva vaihtaminen tai korjaaminen ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa.

6.3. Palveluntarjoaja voi vapautua takuuvastuusta mikäli voidaan osoittaa että tuotteen virheellisyys tai rikkoutuminen on aiheutunut tapaturmasta, tuotteen ohjeiden tai käyttötarkoituksen vastaisesta käytöstä tai muusta Asiakkaan vastuulla olevasta seikasta.

6.4. Asiakkaan on ilmoitettava tuotteen virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajassa siitä, kun Asiakas havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt se havaita.

 

  1. Muut ehdot

7.1. Palveluntarjoaja ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä.

7.2. Mahdollisiin Asiakkaan ja Palveluntarjoajan välisiin sopimusta koskeviin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia.

7.3 Palveluntarjoajalla on kuluttajansuojalain mukainen virhevastuu myymistään tuotteista. Tuotteen virhetilanteessa asiakkaan on aina otettava ensin Intersport asiakaspalveluun lähettämällä sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@intersport.fi tai palautelomakkeen kautta. Kuluttaja-asiakkaalla on mahdollisuus saattaa palveluntarjoajan ja asiakkaan välinen sopimusta koskeva riitaisuus kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.