Sisältöön

Intersport jälleen Suomen luotetuin urheilukauppa

Intersport menestyi jälleen Valittujen Palojen (Reader’s Digest) Luotetuin Merkki -tutkimuksessa: Intersport on neljättä vuotta peräkkäin Suomen luotetuin urheilukauppa.

" Olemme erittäin otettuja tästä tunnustuksesta, Tuloksissa näkyy Intersportin pitkäjänteinen työ asiakkaiden parhaaksi sekä toiminnan jatkuva kehittäminen liikuntaharrastusten ja kaupan muutoksessa. Ketjun vahvuudet rakentuvat laadukkaista tuotteista, monipuolisesta valikoimasta, henkilökunnan osaamisesta ja multisport-konseptista. Näissä asioissa meidän pitää olla alan paras toimija, jolloin syntyy kilpailuetua ja asiakas valistee Intersportin ostopaikakseen", ketjujohtaja Juha Nurminen Intersport Finlandista sanoo. 

Tutkimuksen mukaan erityisen korkeaa luottamus Intersportiin oli naisten joukossa. Heistä 44 prosenttia nimesi sen eniten luottamakseen urheilukaupaksi. Miehillä vastaava luku 40 prosenttia. Ikäryhmittäin luottamus Intersportiin oli tasaista.

Tutkimuksessa vastaajat arvioivat viiden eri ominaisuuden sopimista valitsemaansa eniten luottamaansa merkkiin. Arvioitavat ominaisuudet olivat laatu, hintansa arvoinen, vahva tuotekuva, kuluttajien tarpeiden ymmärtäminen ja eettisesti vastuullinen.

Intersportissa asiointikokemus on enemmän kuin pelkkä ostotapahtuma. ”Asiakkaan pitää kokea tunne oikeasta ostosta ja hyvästä diilistä. Koulutamme henkilökuntaa lajiosaajiksi, jolloin myymme hiihtoa lajina eikä pelkästään suksia ja monoja”, Nurminen sanoo ja jatkaa: ”Marraskuun Intersportin henkilökunnan maastohiihtokoulutuksissa kaikki pääsivät hiihtämään olympiavoittaja Sami Jauhojärven ohjauksessa ja uskomme, että tämä osaaminen ja innostus lajiin näkyy myös asiakkaillemme parempana osaamisena ja luotettavuutena".

Valitut Palat teetti vuosittaisen tutkimuksen yhdeksännentoista kerran. Tutkimus toteutettiin nettikyselynä ja vastaajia oli 2 040. Tulokset painotettiin iän (20+ vuotta) ja sukupuolen mukaan väestöä vastaavaksi. Tutkimuksessa selvitettiin luotetuimmat tuotemerkit 45 tuoteryhmässä. Urheilukauppa-kategoria oli mukana tutkimuksessa neljättä kertaa. 

 

 

Luitko jo nämä?